کارشناسان در زمینه رشد کودک و فناوری های آموزشی آسیب های بالقوه جدی را که از اسباب بازی هایی که برای دستکاری احساسات کودکان طراحی شده اند، ذکر کرده اند؛ مانند نیسان اسباب بازی جونیور.
استفاده از فناوریهای تشخیص احساسات میتواند بر رشد کودک تأثیر بگذارد و ذخیره دادههای کودک نیاز به مقررات بیشتری دارد.
اگرچه کشورها معمولاً قوانین حفاظت از داده ها و حریم خصوصی را اجرا می کنند، اما این قوانین عمدتاً بر بزرگسالان متمرکز هستند.
بر اساس روح کنوانسیون حقوق کودک (CRC) ، نیاز شدیدی به حفاظت از اطلاعات و حق بازی کودکان وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که آنها برای منافع مالی دستکاری نمی شوند.
اسباب بازی های هوش مصنوعی احساسی در عمل: اسباببازیهای هوش مصنوعی احساسی معمولاً بهعنوان دستگاههای کوچک دستی ظاهر میشوند که اغلب بهعنوان «رفیق» برای کودکان ارائه میشوند.
در واقع، این توصیف نشان دهنده توانایی اسباب بازی در تشخیص چهره کودکان و یادگیری علایق آنها، قبل از تعامل با آنها بر این اساس است.
این اسباب بازی قادر است آنچه را که کودک دوست دارد شناسایی کند و تصاویر یا داستان های خبری را که با این علاقه مرتبط است را به نمایش بگذارد.
به طور مشابه، جدیدترین ساخته Anki “Cozmo” یک ربات مقرون به صرفه “رفیق” است که مرزها را بیشتر می کند.
Cozmo قادر به یادگیری، انطباق و پاسخگویی به کودکان است، اما همچنین یک “حالت” خاص خود را ارائه می دهد.
با تقلید از رفتار انسان، ربات قادر است شادی و اعتماد به نفس و همچنین غم و اندوه و خشم را زمانی که موقعیتی آن واکنش را برانگیزد نشان دهد.
این اسباببازی با یادگیری از کاربر خود از طریق دوربین، میتواند چهرهها و نامها را بیاموزد و همچنین با واکنشهای «انسانی» خود به احساسات اولیه پاسخ دهد.
تاریخ به ما نشان میدهد که اسباببازیهایی از این دست، مانند تامگوچی – یک اسباببازی دیجیتالی محبوب برای حیوانات خانگی از دهه 1990 – میتواند مشکلات وابستگی را برای کودکان ایجاد کند.
کودکانی که رشد میکنند و در قبال رفاه ربات احساس مسئولیت میکنند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.